Liity jäseneksi
Uutiset

Osallistu viestinnän alan kansainväliseen tutkimukseen

Vuosittainen viestinnän alaa kartoittava kansainvälinen kyselytutkimus European Communication Monitor on käynnissä. Kysely on englanninkielinen, ja vastausaikaa on 12. maaliskuuta asti. 

Tutkimuksen kysymykset käsittelevät muun muassa monimuotoisuuden ja osallisuuden käytännön haasteita sidosryhmäviestinnässä, empaattista johtajuutta viestinnän tiimeissä, viestintäteknologiaa ja digitaalista murrosta sekä viestintäkonsultoinnin laatua.

Tutkimuksessa kartoitetaan erinomaisten viestintäosastojen ominaispiirteitä ja tutkitaan yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia alan käytännöissä ja kehityksessä eri puolilla Eurooppaa.

Vastaamalla saat raportin tuloksista ja osallistut arvontaan

Kaikki vastanneet saava kyselyn tulosraportin sen valmistuttua kesällä 2022.

Vastaajat voivat myös osallistua huippuluokan JBL-kuulokkeiden arvontaan. Arvottavana on 10 kappaletta Tune 125BT Bluetooth in-ear-kuulokkeita, joissa on mikrofoni videopuheluita tai musiikkia varten.

Klikkaa tästä ja osallistu tutkimukseen 

(linkki sivulle www.communicationmonitor.net)
Vastaaminen vie noin 15 minuuttia. 

Tutkimuksen taustaa

European Communication Monitoria johtavat tunnettujen yliopistojen professorit Euroopan PR-alan koulutus- ja tutkimusjärjetön (EUPRERA) puitteissa yhdessä Euroopan viestintäjohtajien yhdistyksen (EACD) kanssa, ja tutkimusta tukevat Cision ja Fink & Fuchs.

European Communication Monitor -tutkimukseen on tähän mennessä osallistunut yli 20 000 osallistujaa yli 40 maasta. Tutkimus on maailman suurin empiirinen tutkimus viestinnän johtamisen ja suhdetoiminnan alalla, ja se tehdään tieteellisiin tarkoituksiin. Vastaajat pysyvät nimettöminä.

Tulokset esitellään EACD:n tilaisuudessa toukokuussa 2022 ja sen jälkeen konferensseissa eri puolilla maailmaa.

Suomen yhteyshenkilö
FT, yliopistonopettaja Laura Asunta
Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
laura.asunta (at) jyu.fi

Johtava tutkija
professori Ansgar Zerfass, Dr.
European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA)
info@communicationmonitor.eu

EUPRERA
European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA) on itsenäinen järjestö, jolla on lähes 500 jäsentä 40 maasta. Järjestö pyrkii edistämään strategisen viestinnän akateemista tutkimusta ja tietämystä. Jäsenyliopistot järjestävät useita kansainvälisiä ja vertailevia tutkimus- ja koulutushankkeita.

Uusien menetelmien ja tutkimustulosten levittämiseksi EUPRERA järjestää vuosittain syksyisin arvostetun konferenssin yhteistyössä jonkin eurooppalaisen yliopiston tai korkeakoulun kanssa. 
www.euprera.org

 

Liity jäseneksi
JAT logo - Julkisen alan tiedottajat