”Nonnih, blogiteksti julkaistu ja siitä twiitattu – valmista tuli.”
Väärin! Blogitekstin kanssa on vasta päästy alkuun, kun juttu on julkaistu.
Ensin kannattaa tietenkin varmistua siitä, että teksti on helppolukuinen, kiinnostava, kutsuva, hakukoneoptimoitu ja ylipäänsä vastaa johonkin viestinnälliseen kysymykseen tai tarpeeseen sekä tukee strategisia tavoitteita. Tässä tarvitaan tiivistä ja arvostavaa yhteistyötä blogitekstin (alle)kirjoittajan ja viestinnän ammattilaisen kesken. Kun sisällön laatuun on panostettu, sisältöä voi hyvillä mielin jakaa eri kanavissa ja linkittää aina uudelleen sopivissa kohdissa.
Älä siis hautaa hyvää, vaivalla tuotettua sisältöä verkkosivuston uumeniin. Blogiteksti voi toki olla hyvin akuuttiinkin tilanteeseen vastaava ja siten vanhentua aika nopeasti. Monesti kuitenkin elinkaari on pidempi, ja osa jutuista on aivan kurantteja vielä vuosiakin julkaisun jälkeen.
Missä kaikkialla blogitekstiä voi sitten hyödyntää? JAT-aamukahveilla aiheesta alustaa ja omat vinkkinsä jakaa Etelä-Suomen aluehallintoviraston viestintäpäällikkö Johanna Koskela. Alustuksen jälkeen jutellaan yhdessä: miten teillä hyödynnetään ja kierrätetään jo tuotettua sisältöä?
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu mukaan ennen tilaisuutta tästä
Saat Teams-kutsun kalenteriisi heti, kun olet ilmoittautunut.
JATin tapahtumat on tarkoitettu jäsenille. Etkö ole vielä jäsen? Liity tästä, niin pääset hyödyntämään jäsenyyttäsi saman tien.
Seuraa JATia somessa
Facebook www.facebook.com/jatry
Twitter www.twitter.com/jatry
LinkedIn www.linkedin.com/jatry/